۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۲۴

حجت الاسلام حسيني كوهستاني تاكيد كرد:

لزوم استفاده از ظرفيت هيئتهاي مذهبي براي حضور مردم پاي صندوقهاي راي

لزوم استفاده از ظرفيت هيئتهاي مذهبي براي حضور مردم پاي صندوقهاي راي

يزد - خبرگزاري مهر: مديركل تبليغات اسلامي استان يزد گفت: هيئتهاي مذهبي هميشه مورد اعتماد ملت بوده اند و مي توانند از اين ظرفيت خود براي جذب و مشاركت حداكثري مردم در پاي صندوق راي استفاده كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيد محمدشريف حسيني كوهستاني، ظهر پنج‌شنبه در همايش پرچمداران حضور اظهار داشت: هيئت‌هاي مذهبي در پيشبرد اهداف نظام پيشرو بوده‌اند و نقش اين هيئت‌ها در خلق حماسه‌هايي چون حماسه پيروزي انقلاب اسلامي، حماسه هشت سال دفاع مقدس و حماسه پيشرفت‌هاي نظام چشمگير بوده است و به فضل الهي در خلق حماسه سياسي و انتخابات خرداد ماه نيز حماسه‌ساز مي‌شوند.

وي با اشاره به هشت سال دفا ع مقدس افزود: با توجه به عشق ملت به ولايت و اعتقادات مذهبي، مردم كنار حضرت امام خميني (ره) از كشور و شرف خود دفاع كردند و هم اكنون نيز با تابعيت از ولايت فقيه در همه صحنه هاي سياسي حاضرند.

حسيني كوهستاني يادآور شد: هيئت‌هاي مذهبي در كنار مسائل ديني و اعتقادي از نيروهاي تأثيرگذار در عرصه انتخابات به شمار مي‌روند.

با صبر و شكيبايي، مشكلات اقتصادي را دور خواهيم زد

وي با اشاره به تحريمها و مشكلات اقتصادي گفت: مشكلات اقتصادي هست و مردم هم فشارهاي سنگيني را تحمل مي كنند اما با بررسي 35 سال عمر انقلاب، در مي‌يابيم كه مشكلات هميشه وجود داشته اما بايد با صبر و بردباري اين مشكلات را دور زد.

حسيني كوهستاني افزود: در زمان پيامبر (ص)، پيامبر و اصحابشان به مدت سه سال در شعب ابي طالب تبعبد شدند اما با صبر و تد بير پيامبر برزگ اسلام، مشكلات حل شد و رسالت پيامبر(ص) به خوبي اجرا شد.

مديركل تبليغات اسلامي استان يزد اظهار داشت: دشمن در هر زمان و مكاني در پي ضربه زدن به نظام است و مردم بايد با تدبير هيئت هاي مذهبي و همراهي مسئولان، تهديدها را به فرصت تبديل كنند.

وي با اشاره به برخي بايدها و نبايدها در اين ايام عنوان كرد: به مصادیق تعرض نکنیم و به سهولت فتوای تفسیق و تکفیر به این و آن ندهیم و بر سر دیگران نکوبیم و صبر و تحمل و مدارای خودمان را افزایش بدهیم.

حسيني كوهستاني تاكيد كرد: در مجموع باید تمرین کنیم که با سعه صدر بیشتری به تبیین مواضع انقلاب اسلامی بپردازیم.

ترس امروز غرب، گسترش فرهنگ اسلامي در دنيا است

حسيني كوهستاني در بخش ديگري از سخنان خود بيان داشت: ترس امروز غرب از ايران، نبود بمب اتم يا افزايش علم و تكنولوژي نيست بلكه غرب از نفوذ ايران اسلامي و تفكر تشيع در سراسر دنيا مي ترسد.

وي گفت: دشمن به اين نتيجه رسيده كه با جنگ  نمي توان با اين ملت جنگيد پس با فشارهاي اقتصادي، مايوس كردن مردم از مسئولان و جنگ فرهنگي در حال مبارزه است كه به طور قطع با تدبير و منش ملت خسته خواهد شد.

نقش هيئتهاي مذهبي در عرصه هاي سياسي

حسيني كوهستاني با اشاره به نقش هيئت هاي مذهبي در همه عرصه هاي كشور عنوان كرد: از قبل از انقلاب هیئت های مذهبی حتی زمان خرداد ۴۲، نقش بسیار کلیدی در فضای سیاسی جامعه داشتند و در انقلاب نيز این هیئت های مذهبی بودند که موجب شکل گیری پرشورترین تظاهرات منجر به پیروزی انقلاب، یعنی تظاهرات عاشورای ۵۷ شدند.

وي افزود: نقش هیئت ها کماکان در حفظ ثبات سیاسی نظام و ارتقاء سطح فرهنگ سیاسی جامعه نقشی بی نظیر و درجه يك است و در دورانی که خیلی ها امیدوار بودند بتوانند یک فضای لیبرالی و سکولاری بر جامعه حاکم کنند، باز این هیئتی ها بودند که با تثبیت معنویت ناب ولایی، انقلاب اسلامی را در مسیر خویش حفظ کردند.

مديركل تبليغات اسلامي استان يزد اظهارداشت: هیئت هاي مذهبي به ويژه در آستانه انتخابات نقشي بسیار مهم ايفا مي كنند و پس از طی دوران های بسیار حساس گذشته، هیئت ها نقش بسیار کلیدی تری نسبت به قبل بر عهده دارند و می توانند با نوع فعالیت های خود، نوع سخنرانی ها و مداحی ها، نقش کلیدی خود را ایفا کنند.

اين همايش با هدف تبين رهنمودهاي رهبري مبني بر حضور چشمگير ملت پاي صندوقهاي راي و تبيين نقش مهم هيئت‌هاي مذهبي در عرصه سياسي برگزار شد.

کد خبر 2061501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha